Welkom


Welkom op mijn blog.
Een dagelijks medisch verslag over mijn gezondheid vind je hier niet.
Wel een kijkje op hoe ik mijn ziekte probeer te benaderen.
Aarzel niet om dat zelf ook te doen.
Frank

zondag 10 juni 2012

Zeven maal

Zeven maal
om de aarde gaan,
als het zou moeten
op handen en voeten.
Zeven maal
om die éne te groeten
die daar lachend te wachten zou staan.

Zeven maal
over de zeeën te gaan,
schraal in de kleren,
wat zou het mij deren.
Kon uit de dood
ik die éne doen keren.
Zeven maal
over de zeeën te gaan.

Zeven maal
om met z'n tweeën te staan !

Ida Gerhardt

10 opmerkingen:

  1. Hey Frank,

    Reeds twee maanden ben je hier niet meer... we missen je.
    Hoe langer, hoe erger.
    We denken iedere dag aan je,maar weet Frank je staat in ons hart gegraveerd.

    Dikke kus & knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onderstaande tekst vond ik Annemie ... voor jou !!!


    Ik denk niet soms aan je...
    Ik denk elke dag aan je...
    Ik mis je niet minder, maar meer!
    Je bent er steeds langer niet.

    Ik denk aan je als ik wakker word...
    Ik denk aan je als de kraan lekt...
    Ik denk aan je als de koelkast leeg is...
    Ik denk aan je als de zon schijnt...
    Als ik zo graag met je wilde fietsen...
    Als ik zo graag met je buiten wilde zitten!

    Ik denk aan je als iemand zomaar zegt: "Alles goed...?"
    Nooit meer is alles goed.
    Soms gaat het beter dan anders.
    De ene dag is het gemis zachter dan de andere.

    Mijn dag is beter als je naam wordt genoemd,
    Als ik merk , je wordt niet vergeten...



    Liefs ,
    Gerd

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Frank,

    In ons gedachten ben je...
    In ons gedachten zal je altijd blijven...

    Groetjes,
    Inge xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Steeds ga ik terug naar uw mail van 27 maart, uw laatste mail aan mij gericht, waarin je uw blog aankondigde, om dan telkens op deze blog terecht te komen... zo blijf ik met u in kontakt.
    Frank, uw mail zal altijd in mijn mailbox blijven staan. Ik zal u nooit vergeten!!!
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chris,
      Na het lezen van je bericht heb ik direct de mail van 27 maart opgezocht. Ook de andere mails die Frank verstuurde vanuit zijn kamer 6 heb ik nog eens gelezen. Veel moed, bergen hoop en altijd het volle vertrouwen in de dokters. Hij zou beter worden, dat was zeker !
      Vandaag is hij 3 maanden niet meer hier bij ons. We redden het, met een lach en een traan, met vallen en opstaan, met veel verdriet, en af en toe een beetje deugd. Maar het gemis is groot !
      Als je in de buurt komt spring je maar eens binnen. Frank zou het zeker graag hebben.
      Groetjes,
      Annemie

      Verwijderen
  5. Vandaag ... 3 maanden al !

    "Zonder jou tikt de klok even snel ..."

    Spijtig genoeg is dat waarheid Frank ...
    Voor ons draait de wereld gewoon verder ...
    Elke morgen staan we op en doen we wat we moeten doen ,
    werken , eten , slapen en af en toe ook wel genieten !
    Wij denken dagelijks aan jou ,
    als we jouw uitvergrootte foto hier op de ijskast zien ...
    Wij denken dagelijks aan Annemie , aan Mien en Floor ...
    Voor hen tikt de klok ook even snel , maar heel wat rustiger en pijnlijker dan voorheen ...
    Voor hen is elke morgen opstaan heel anders geworden sinds jij er niet meer bent Frank ...
    Soms lukt het een beetje ... soms is het een hel ...
    Maar weet Frank , ze doen het zo goed samen , ze zijn zo flink samen ... ze vinden de weg in Frankrijk samen ...
    met jou als eeuwige gids , banen ze een weg door hun verzwaarde leven ...

    We zijn fier op jou als gids !
    We zijn fier op hen !

    knuffie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Frank,

    Waar ben je ?

    Wij zijn hier,
    Jij bent daar,
    Reeds 3 maanden.

    Ik zou je willen komen halen om je in de lageweg af te zetten...
    Verdomme Frank, ik vind je niet.

    We missen je elke dag meer en meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo frank,

    zonder hoofdletters....

    wat gaat de tijd snel...4 maanden niet te geloven.


    het gemis wordt niet minder....

    op 12 augustus is het 24 jaar geleden dat jij met annemie in het huwelijksbootje bent gestapt,
    28 augustus ging je 49jaar worden.

    we hadden graag met jou een duvel gedronken, verdomme toch...

    dikke kus & knufje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Frank ...

    24 jaar geleden , een hele mooie dag , 't was jullie trouwdag !!!
    Vandaag wordt dit gevierd met pijn , veel pijn ...
    Jij ginder met een glaasje cava...
    Annemie hier met een glaasje rode wijn misschien ...
    Alleen kunnen jullie niet 'toasten' ,
    samen gaan eten met de kids ,
    genieten van elkaar of heerlijk zoenen ...

    Kon je maar even naar beneden glijden ,
    langs die immense regenboog ...
    om te vieren vandaag ...
    en voor altijd te blijven !

    Doeme toch !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Morgen jouw verjaardag Frank ,

    Weer geen feest , geen taart , geen verjaardagszoen ...

    Wordt het eens geen tijd dat je gewoon maar terug komt ...

    Zomaar in de "Lage Weg" , gewoon weer binnenstappen ,

    met een reuzegrote pot chocomousse en pannekoeken en frambozen he ...

    en een kroon op je hoofd , en een grote bloemenslinger om je hals ...

    Oh ja , wat zou dat héérlijk zijn !!!


    Maar ik vrees , dat we dat alleen maar kunnen dromen ...

    Spijtig !!


    Toch , van hieruit , een heel gelukkige verjaardag daarboven ...

    En zet maar een potje mousse opzij voor tante Julia ...

    Want zij gaat op bezoek komen ...

    Dikke , dikke knuf Frank !!

    BeantwoordenVerwijderen