Welkom


Welkom op mijn blog.
Een dagelijks medisch verslag over mijn gezondheid vind je hier niet.
Wel een kijkje op hoe ik mijn ziekte probeer te benaderen.
Aarzel niet om dat zelf ook te doen.
Frank

donderdag 29 maart 2012

Plannen


Maar het moet niet altijd kommer en kwel zijn, want meestal raak ik wel weer uit mijn dipje. En dan begin ik altijd weer plannen te maken, elke keer weer opnieuw. Hier in het ziekenhuis heb ik tussen de aerosols, het pillenslikken, het hoesten en het bedlegerig zijn door, ruimschoots de tijd om eens flink van gedachten te wisselen met mezelf.

Heel veel tijd steek ik in het analyseren van wat er omgaat in mijn lichaam. Hoe voel ik me vandaag? Hoest ik meer dan gisteren? Is de adem misschien al een beetjer 'langer'? Gaat het al wat beter dan enkele dagen geleden? Eigenlijk is dit om gek te worden. Het kleinste detail, elke wind, kramp of steek, de minste gewaarwording wordt onder de loep gehouden en vergeleken met de dag voordien. Ik mag dat niet doen, want zo is er altijd wel wat mis. Maar soms is het sterker dan mezelf.

Gelukkig schiet er nog veel tijd over voor andere activiteiten. Ik lees de krant, heb enkele interessante boeken en ik ben telkens weer zo blij als een klein kind als ik de gemakkelijkste sudoku van de gazet krijg opgelost!
Sinds kort amuseer ik mij ook met deze blog, en het beantwoorden van mailtjes vind ik een leuke bezigheid. Het terugsturen van smsjes eigenlijk ook, maar ja... die dekselse duim toch!

Maar er is nog meer.
Natuurlijk blijf ik dromen van mijn muziekjes: het schrijven van arrangementen, het ineensteken van groepjes, het uitwerken van projecten. Er staan nog zoveel dingen op mijn lijstje. Al jaren zit er een soort onrust in mij, een drive om al die plannen te verwezenlijken.Het gaf me altijd een fijn gevoel, want ik wist dat ik op elk moment wel aan iets nieuws kon beginnen. En vandaag voel ik dat die drive er nog zit. En daar ben ik zo blij om!
De kanker krijgt heel veel kapot, maar blijkbaar niet mijn drang om in de toekomst nog veel te creëren! Juij!

Verwacht nu niet dat ik de marathon van Antwerpen ga lopen, dat zit er niet meer in. Naar de Hel van het Noorden in Kasterlee (heel zware winterduathlon: 15 km lopen, 100 km mountainbiken en nog eens 30 km lopen, zet hem op, jongens!) ga ik enkel nog als toeschouwer.
Voor Europese tournees, muzikale kroegentochten en vijfuurdurende feesten pas ik het liefst ook nog even. Maar ik wil met mijn spiksplinternieuwe basversterker toch nog wel het podium op! Ik wil de mensen nog een fijne namiddag of avond bezorgen. En ik wil nog projecten realiseren!

Vorige week kreeg ik verscheidene collega's van school op bezoek, ook meneer directeur was al langsgeweest. Was het doorgestoken kaart of niet, maar elk bezoek begon over de driejaarlijkse schoolmusical die in 2013 weer plaatsvindt. Diep gezucht en ferm geblaas waren het antwoord op de vraag waarover het volgende schooltoneel zal gaan. Maar diep in mij zat het alweer te kriebelen...
Kris (da's meneer directeur) en lieve collega's, ik schrijf ondertussen aan een nieuw verhaal en ik denk dat er in 2013 een mooie voorstelling komt! Vind je 't erg? Een modern sprookje met een mooie boodschap.

Tja, zo lang die onrust er is, stop ik niet, hoor!
Want die drive heb ik nodig om uit deze nachtmerrie te komen.


Frank

9 opmerkingen:

  1. Waaaw Frank , ferm dat je die drive hebt ...
    Iets om mee bezig te zijn , je zinnen verzetten , en aan de toekomst denken ... tussen de verdrietige en boze momenten tussendoor ...
    Dat noemt men ook 'sleutelen aan de motor' ...
    Fijn zo Frank , vijs maar een hele musical in elkaar ... je directeur en je collega's zullen je héél dankbaar zijn !!!


    Knuffie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan je alleen maar be -"wonder "- en Frank !
    Want ik vind het een " wonder " waar je telkens weer opnieuw die kracht vandaan haalt !
    Hoe je telkens weer opstaat na je val !
    Ik vind het moeilijk om de juiste woorden te zoeken voor jou ! Iemand met zoveel pijn, zoveel verdriet en woede, zoveel onmacht ! Bestaan er woorden die je dan kunnen troosten ? Ik vind ze niet in mijn woordenboek !
    Maar jij maakt de mooiste zinnen om jouw zware strijd met ons te delen.

    een stevige schouderklop !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Frank,
    simpelweg heeeeeeeeel veeeeeeeeel groetjes.
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb zo een vermoeden dat da in 2013 een geweldige voorstelling ga worden!
    greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geblogd Frank.
    De borst een beetje vooruit en het hoofd wat hoger, zo voelt het.
    Marathon, neenee niet doen.
    Aan een gemiddelde van 23,20m per dag + de verbeteringsprocent elke week en af en toe eens stoppen om te drinken kom je toch aan ruim 1.500 dagen...ge zij geen 18 meer hé !
    Schrijf maar lekker de blues van je af in deze mindere periode.
    Veel leuk dat je vele ideeen het zieke soms wegduwen en dat je
    je 'forsbal' eens goed opspant, that's the spirit !
    Fijn dat je mijn broer bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Frank,

    Goe idee, deze blog ! Je kan je ‘dagelijkse ei’ er in kwijt en alle mensen die om je geven blijven ineens op de hoogte van hoe het met je gaat.
    Want ook al springen we niet dagelijks binnen, er gaat geen dag voorbij zonder dat we een situatie weten te relativeren door enkel aan jou te denken.
    Maar tja, het is geweten dat mensen pas beginnen nadenken als ze geconfronteerd worden met het allerbelangrijkste van het leven : de gezondheid.

    Doe rustig verder en… ‘never give up’ !

    Gr,
    A&W

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel broertje...het deed me gisteren geweldig deugd jou, na zovele weken kommer en kwel, zo enthousiast/opgewekt te zien.

    Veel liefs van ons allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Frank, of is het al middag?
    De vakantie is gestart en we waren er weer erg aan toe :D
    Net gelezen over de musical en weet je wat... Het mooiste aan die musical zal zijn als jij achter de schermen staat om alles mee op te volgen!
    Sterkte lieve collega,
    we missen je

    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Frank,
    Ik vond inderdaad dat je er vrijdag ook al een heel stuk opgewekter en vinniger uitzag. Het zal met z'n dagen gaan, dat weet ik ook wel, maar de goede dagen gaan de mindere dagen overheersen en dan zijn we terug vertrokken. En ik laat alvast weten dat ik, zoals altijd, graag wil meedoen aan een heel deel van jouw plannen en dat ik jouw ook in mijn gedachte heb voor een aantal plannen. Weet je wat...laten we gewoon verwezenlijken wat we in ons hoofd hebben.
    MG

    PS. Gisteren naar Isbells gaan zien in Turnhout, zowat het beste optreden ooit dat ik van een Belgische groep heb gezien...

    BeantwoordenVerwijderen