Welkom


Welkom op mijn blog.
Een dagelijks medisch verslag over mijn gezondheid vind je hier niet.
Wel een kijkje op hoe ik mijn ziekte probeer te benaderen.
Aarzel niet om dat zelf ook te doen.
Frank

donderdag 5 april 2012

Beetjes

Gisteren werd me even letterlijk de adem afgesneden. Bij het opstaan kon ik niks meer zeggen. Aanvallen van hoesten, gevolgd door kortademigheid kregen me klein genoeg om de rest van de dag te zwijgen. Daarom was er gisteren geen verhaal.

Vandaag duurt het verhaaltje niet veel langer. Maar ja, je bent het verplicht aan je vaste lezers, nietwaar? Dit is een grapje, hoor!
In samenspraak met de dokter gaan we de volgende dagen echt voor het levenscomfort. 's Nachts word ik gesedeerd, dit is geleid in slaap gedaan. Dat is de voorbije nacht voortrefflijk gelukt, ik had een heel rustgevende nacht.

Overdag mag het nog beter. De hoestbuien zijn er soms echt te veel aan, maar ook hier heeft de dokter verbetering beloofd. Door wat verzachtende drankjes voor te schrijven, voel ik me beter, zelfs een beetje sterker soms. En die kracht heb ik nodig.

Vandaag heb ik ook mijn 'poort' gekregen. In de indrukwekkende operatiezalen van het ziekenhuis kreeg ik mijn Power Port ingeplant. Infusen en vloeibaar voedsel krijg ik voortaan langs dit deurtje, omdat mijn aders niet alles meer zo goed konden... slikken.

Al deze beetjes helpen mijn comfort wat naar boven, maar moeten ook het vertrouwen wat opkrikken. Het zijn weer enkele zware dagen geweest, en ik heb het niet gemakkelijk gehad. Maar ook Annemie heeft het zwaar, dus vergeet haar ook niet in jullie grote steun.

Want daarvoor wil ik jullie ook nog eens een keertje extra danken. Ik reageer niet op jullie lieve en ondersteunende berichtjes, daarvoor is de dag te kort! Maar al jullie woorden doen ons steeds ongelooflijk goed en bezorgen ons meermaals tranen. Maar deze keer tranen van dankbaarheid en ontroering om zoveel vriendschap.

Dank je, dank je wel!


Frank

5 opmerkingen:

  1. Broertje,

    Ik ben niet goed in woorden (bezit ook niet zo een schrijverstalent als jij), maar bij deze de allerdikste knuffel dat volgens mij meer zegt dan woorden...ook aan Annemie, Mien en Floor.

    Power Port...sounds cool! Stig dacht dat je je nu kon aansluiten op You Tube :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frank en Annemie ,

    Momenteel zijn we in de Ardennen ... aan't helpen bij Hildegard (vriendin van Jorn) ...
    En zelfs vandaar zijn we zo benieuwd naar de onmenselijke bergbeklimming van jullie .
    Hopelijk vind je deze nacht weer terug de broodnodige rust , die o-zo-belangrijk zijn voor jouw herstel ... Frank en Annemie , 1OO maal per dag of meer gaan jullie door onze gedachten ...
    We zouden zo graag een heel pak van jullie zware rugzak overnemen ... spijtig genoeg is dat niet mogelijk , en moeten jullie dieje lood-zak alleen sleuren ... verdomme niet eerlijk he !

    Van hieruit een stevige knuf en we blazen een slaapzoen tot ginder (vang je hem ?)

    Tot morgen ...

    Knuffiewuffie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je had gister een snipperdag genomen, geen bloggazet, geen klank...
    Akelig gevoel om te beschrijven...
    Vandaag samen aan je bed met onze Pa...
    Emotionele woorden zijn niet echt onze troeven maar
    je warme pol voelen, je stem horen,
    in je ogen zien vandaag was als gevoel van marathon winnen...
    Goe slape Frank, dan wij ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frank,

    Iedereen heeft soms van die dagen
    dat het even niet meer gaat,
    dat een plotseling gebeuren
    de dagen verkleuren laat.
    Geen oog meer voor de mooie dingen,
    van binnen voelt het allemaal kil.
    In zo`n nare periode staat de tijd een beetje stil.
    We willen jullie laten weten:
    onze gedachten gaan naar jullie uit.
    In onze wensen zullen we jullie niet vergeten,
    we kijken alvast vooruit
    En hopen dat het allemaal goed zal gaan
    voor jullie allemaal.
    Dan is er weer reden om verder te gaan
    voor een nieuw begin met nieuw verhaal.

    Heel veel sterkte en geniet van elk zonnestraaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Frank (en Annemie, Mien en Floor ook natuurlijk!!)

    Gewoon even dit berichtje om te laten weten dat we nog steeds kei hard voor jullie duimen!! En echt de hele tijd aan jullie zitten te denken.
    Dikke knuffel van Janne Rien Kaat Dominik en Greet xxx

    BeantwoordenVerwijderen