Welkom


Welkom op mijn blog.
Een dagelijks medisch verslag over mijn gezondheid vind je hier niet.
Wel een kijkje op hoe ik mijn ziekte probeer te benaderen.
Aarzel niet om dat zelf ook te doen.
Frank

zondag 8 april 2012

Helaas

Lieve mensen,

Frank heeft gevochten, gestreden als in een echte wedstrijd.
Er zijn telkens winnaars, maar ook verliezers.
Frank is helaas verloren..
Deze nacht om half 3 is hij rustig ingeslapen.
Half 3, een mooi uur om te stoppen met een optreden. 

Frank, je hebt het oh zo dapper gedaan, zoals dr.  Pelgrims nog zei
'je ging over je grenzen'.

Het leven hier was voor hem nog lang niet af.  Nog zoveel plannen moesten uitgewerkt worden.
Helaas...

Ook van ons veel dank voor al jullie steun !

Annemie
Mien
Floor

34 opmerkingen:

  1. Annemie, Floor en Mien,
    Een diep voorgevoel en een slapeloze nacht
    heeft ons deze nacht het ergste doen vermoeden.
    We vinden niet de juiste woorden voor dit onnoemelijke verlies van Frank.
    Het vreet, het doet pijn... het kan niet!
    We zijn bij jullie elk moment van de dag!
    Frank mag nu uitrusten in het Licht, maar hij
    zal nooit ver weg zijn... dichterbij dan ooit....
    Een dikke knuffel voor jullie en sterkte, veel sterkte... We blijven vechten hé!
    Liefs,
    GreeTjen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve floor,Mien en Annemie,

    veel te vroeg,veel te kort,...geen woorden die genoeg troosten.
    We denken aan jullie,

    Els,Vincent,Frederik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve schatten toch ...
    Het was inderdaad een bange en onrustige nacht , na het zware nieuws van gisteren ...
    En vanmorgen kregen we dan het spijtige , realistische en niet te vatten nieuws ...
    Onmachtig en o-zo-klein voelen we ons tegenover zoveel oneerlijkheid ...
    Dit hebben jullie niet verdiend ...

    Maar inderdaad Annemie , bij een wedstrijd zijn er altijd verliezers ...
    En heel soms verliezen ook wel eens de sterksten ... want dat was Frank ...
    Hij vocht en vocht zo hard hij kon ... want hij moest nog zoveel dingen ...

    Spijtig dat het niet zo mocht zijn ...

    Annemie , Mien , Floor en familie ...

    Mijn woorden zijn op , maar in ons hart zitten jullie heel diep ...

    Gerd en Zjeen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Annemie, lieve Mien en Floor,

    Er zijn geen woorden voor wat jullie doormaken.
    Ik wens jullie allen de kracht die jullie zullen nodig hebben om zonder Frank verder te gaan.. Ik denk vandaag aan Frank die elke dag voorbij mijn klas kwam, en altijd stopte voor een vrolijk praatje. Aan Frank die onze groep hogerop tilde en er van in het begin mee in geloofde. Frank die in de lentezon met de gitaar en zijn klas in de schooltuin vrolijke liedjes zat te zingen. Frank met zijn aanstekelijke basklanken met ons op het podium. . . . Ik bewonder hem voor zijn muzikale en vooral voor zijn menselijke talenten. Hij zal aanwezig blijven in elk akkoord.

    Jean

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annemie, Floor, Mien en familie,

    Veel sterkte in deze moeilijke periode.
    We zijn content om Frank maandag nog gezien te hebben. We hadden toen al een dubbel gevoel. De vechtlust was er zeker nog, maar het leek zo'n ongelijke strijd...
    Ik was zo fier om terug met Frank te spelen in "de moskito's". Spijtig genoeg kon hij zelf bij het optreden in Retie niet meedoen. We blikken terug op Toog en de Geurvreters, Ten for Soul, aan al deze mooie momenten. Frank we zijn blij je gekend te hebben!
    Slaap zacht Frank.

    Luc en Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Damen - Verachtert9 april 2012 om 00:24

    Annemie, Mien, Floor,

    Veel sterkte vanwege ons allemaal met het overlijden van je man, je papa.

    Het sterven van Frank beroert binnen de chiro heel wat mensen. Op bouwkermis, Hutsepop en zelfs op kamp zorgde hij een keer voor een muzikale verrassing. Nu heeft Frank ons verrast, veel te vroeg.
    Muziek houdt mensen samen en zet hen in beweging. Frank was hierin de drijvende kracht. Het podium zal een lege plek hebben.
    We zullen je erg hard missen Frank. Maar Frank, we willen jou en je gezin ook danken voor al dat moois, voor je belangeloze inzet, je vrolijke lach,...
    Je zien genieten van je optreden, al je gitaristen samen op het podium met bouwkermis,.... Je hebt heel wat mensen van muziek leren houden.
    Je muziek zal blijven klinken alleen een beetje leger, maar daardoor zal je altijd je plekje hebben.
    Dankjewel, en tot ooit.

    Christel, Gert , Myrthe, Nienke en Nelis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bart & Mieke Raeymaekers9 april 2012 om 00:36

    Beste Annemie, Mien & Floor

    Frank zal voor mij altijd gelinkt blijven aan een van de leukste muzikale periodes in mijn leven. Hij was op het podium de rots in de branding, met hem kwam het altijd goed.
    Heel veel sterkte.
    Bart&Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tot het laatste moment had ik gehoopt...
    Frank, ik ben blij je gekend te hebben. Verschillende malen hebben we samen de Elvis-liedjes gespeeld. Op tournee door Europa. Je schreef de arrangementen, met soms echt wel hoge noten! Wanneer je de bas speelde draaide je je dikwijls om en maakte ons aan het lachen. Het was altijd gezellig samen. Veel plezier gehad.
    Iedereen zal je missen.
    Heel veel sterkte.
    Lotte (violiste Elvis-concerten)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Floor, Mien en Annemie

    Hier zijn geen woorden voor. We denken aan jullie!

    Bart, Tine, Ferre en Fran

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Annemie, Floor en Mien,

    Hoe we de laatste tijd ook samen met jullie gehoopt hebben, het lot heeft er jammer genoeg anders over beslist.
    Uit de vele reacties op de blog de voorbije twee weken blijkt dat velen en ook wij, Frank zullen herinneren als iemand die 'zijn steen in de rivier heeft verlegd'. De stroom zal er voelbaar anders gaan dan voorheen.

    In ons hart en onze gedachten zijn we bij jullie.
    Annemie, Marc, Astrid en Anton

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik luister naar 'I wish I was your friend'
    en dat doet zo'n zeer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Annemie, Floor en Mien,

    Hoe dapper was Frank gisteren nog om mij even te spreken en te zien.
    Jullie openheid,zijn nuchtere kijk.
    samen luisteren naar wat ik 's morgens nog had geïmproviseerd voor hem. Hij vond het mooi zei hij,...
    Het was zeer confronterend. "Laat je maar gaan, Bas. Hou je niet in, 't is niet erg."
    ik wou dat ik meer kon doen dan mijn impulsieve, broze one record shot.

    Ik ben jullie dankbaar, om nog even die tijd samen te delen, dat vergeet ik nooit.
    Frank heeft een geweldige indruk gemaakt op mij, als mens, collega en vriend.
    Wat een fijne man, een gouden gast!
    Bedankt Frank, het ga je goed. we zien elkaar nog.

    Bas Bulteel
    Oostende

    Zoals beloofd stuur ik jullie de link, het stukje die we samen beluisterden.
    http://soundcloud.com/biebalou/bonjour-la-tristesse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Annemie,Floor,Mien,ouders en schoonouders

      Heel veel sterkte gewenst,jullie hebben een speciaal ,warm plekje in onze harten veroverd.

      verpleegster Martine

      Verwijderen
  13. Lieve soulman,

    Bedankt om zo te blijven vechten....
    Bedankt voor je moed en je hoop...
    Bedankt voor je prachtige muziek...
    Bedankt voor die mooie jaren bij Ten For Soul en andere muzikale topmomenten die ik met jou mocht beleven.
    Bedankt Frank, om ooit in mij te geloven...
    Bedankt voor jou als vriend.... you are in my heart!
    Bedankt dat ik door jou Annemie, Mien en Floor heb leren kennen...schatten van mensen.
    Bedankt, soulman....voor al je soul... voor al je muziek...
    "....Play that funcky music!!!!...."
    Zoen,
    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Frank,

    Dat kwam hard aan vanmorgen... 2 weken terug zaten we nog samen naar de koers te kijken, en vandaag ben je er niet meer. We kunnen het hier maar niet vatten, alles wat we hier doen vandaag lijkt zo banaal.

    Weet dat je bij heel wat mensen een enorme leegte laat, en dat je -samen met je muziek- minstens evenveel mensen fantastische kippenvelmomenten hebt bezorgd. Hutsepop, Bouwkermis,... het zal niet meer hetzelfde zijn.

    Al die momenten die we samen gedeeld hebben, onze mtb-tochten, samen met de gezinnetjes op reis in Frankrijk, bij Annie en Andre.. 't komt allemaal weer naar boven nu ... Momenten die we voortaan alleen nog maar kunnen koesteren.

    Frank, we gaan je missen man !!!


    Annemie, Mien en Floor,

    Weet dat Frank in ons hart blijft voortleven. We zullen hem nooit vergeten. Heel veel sterkte !

    Walter, Ann, Elise en Catho

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Frank,

    'Alst nie plezant is moogde naar huis gaan' was onze afspraak. Gelukkig zijn we altijd pas naar huis gegaan omdat het al veel te laat was.

    Bedankt voor de hele leuke muzikale momenten en je inzet om toch weer dat meer te maken van Arendonk Zingt en Swingt.

    Bedankt om drie jaar geleden een leuke traditie van mijn huiskamerconcerten in gang te zetten. 1 april was editie 3 en het was weer een toppertje. Muziek brengt mensen samen. Afspraak volgend jaar op 7 april voor editie 4. Hou ons een beetje in't oog van daarboven.

    Sim Helsen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Annemie, Mien en Floor,

    Heel veel sterkte met he verlies van Frank.
    Woorden schieten mij echt tekort. Ik ben blij dat ik jullie heb leren kennen, spijtig genoeg op onze afdeling, maar toch, jullie zijn warme mensen die altijd een plekje in mijn hart zullen blijven hebben.

    Kathleen, verpleegkundige

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Frank,

    2 weken geleden kwam ik je nog bezoeken, we haalden leuke herinneringen op van de talrijke Elvis-concerten. We spraken over je nieuwe Ampeg basversterker die je nog volop wou gaan uittesten om de beste klanken eruit te halen.
    Je hebt het misschien nooit geweten, maar jij was 10 jaar geleden mijn inspiratie om zelf basgitarist te worden. Jou bezig zien en horen, je onvoorstelbare solo's in Johnny B. Goode of Polk Salad Annie... het werkte zo aanstekelijk. En 't zat altijd juist.
    Bedankt voor de arrangementen die je voor ons maakte, de fijne momenten - ook achteraf in de bar, de vriendschap ...

    Annemie, Mien en Floor, héél veel sterkte. Weet dat we Frank nooit zullen vergeten, maar wel heel hard gaan missen.

    Olav (ElvisMatters)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Annemie, Mien, Floor,

    Eigenlijk ken ik Frank nog maar 2 jaar. Hij was dé bassist en arrangeur bij het ElvisMatters orkest.Enkele maanden later mocht ik hem beter leren kennen, ik mocht in zijn groep, Moskitos, komen mee toeteren én zelfs eens één keer met de planken!
    Allemaal onvergetelijke momenten met die fantastische gast.
    Ik speelde er echt graag mee, ik had hem graag. Ik zag er dan ook naar uit om telkens weer naar het verre Retie te bollen.
    Ik was dan ook één van zijn trouwe blog-lezers. Hier heb ik hem nog beter leren kennen. "Petje af" voor deze man!

    Frank, bedankt voor alle mooie momenten, onze vriendschap is véél te kort geweest.
    Ik ga je missen.

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Annemie, Mien, Floor

    We wensen jullie veel sterkte in deze moeilijke periode. We vernamen het droeve nieuws vanmorgen via een mail van Moeke.
    Er zijn geen woorden voor wat Frank allemaal heeft moeten doorstaan tijdens zijn ziekte. Frank heeft gevochten tot de laatste moment, maar heeft de strijd verloren.
    We zullen aan Frank blijven denken. En voor u annemie geef de moed niet op hoe moeilijk het misschien ook is.

    Christel, Lucienne, Etienne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier zit ik dan wat doelloos rond te kijke achter men scherm
    Het besef sluipt gestaag in mij
    Al twee dagen niks van je gehoord
    Ben je dan echt weg ?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Annemie,Mien en Floor,zeer veel sterkte en troost toegewenst voor dit toch vrij plotse en zware verlies!Ook Frank had bij mij een speciaal plaatske.. ik kwam altijd zeer graag op zijn kamer binnen..altijd was hij vriendelijk en geduldig en met zo'ne sympathieke blik in zijn ogen.Jullie zullen hem hard missen..veel groetjes van verpleegkundige Sue

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Annemie, Mien en Floor,

    Veel sterkte bij het heengaan van Frank. Frank heeft ons altijd uitstekend bijgestaan als bassist tijdens HITMIX in Riemst. Frank werd niet alleen als muzikant maar vooral als mens gewaardeerd.

    Innige deelneming vanwege leden van KH "De Kristene Gildebroeders" Val-Meer.

    Bertho Simons
    Penningmeester KH "De Kristene Gildebroeders" Val-Meer, vzw

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve familie
    ik ken jullie niet, jullie kennen mij niet. Maar we hadden via de muziek een 'raakpunt' met Frank. Want muziek, ja, muziek brengt vele mensen samen. Mijn man en twee zonen zouden normaal gezien op 30 april weer samen musiceren met Frank. Samen met de harmonie de Kristene Gildebroeders op de volgende editie van hitmix. Zondag, op paasdag, vernam ik dat Frank zijn broer, Frank zou vervangen wegens zijn ziekte. Vandaag krijg ik deze blog doorgestuurd met het droevige nieuws. Het lezen van zijn verhaal én de lieve antwoorden van allen die hem kenden laat zien wat een pracht kerel Frank was. Het laat me niet onberoerd, tranen komen vanzelf...aan gans de familie, héél véél sterkte en dat de muziek jullie met mooie herinneringen en klanken verder helpt. (Op 30 april zullen we extra aan Frank denken, en ik geloof dat hij dan samen mét Marc Vrijens (die we vorig jaar reeds moesten missen), van daarboven zal genieten van de muziek die er gespeeld zal worden!) Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Annemie, floor en Mien,

    Veel sterkte bij het verlies van je man, jullie papa. Ondanks wat hij allemaal moest doorstaan was het steeds fijn om bij hem op de kamer te komen. Frank was een vechter, dat zag ieder van ons. Stilletjes zagen we dat hij de strijd aan het verliezen was, maar we bleven mee hopen dat zijn toestand terug zou verbeteren. Jammer genoeg heeft het lot hier anders over beslist. Ik zal me Frank herinneren als een warm persoon, een vechter en iemand die altijd zo dankbaar was voor wat we deden.

    Sanne, verpleegkundige

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Annemie, floor en Mien,
    Ik wil jullie langs hier ook heel veel sterkte wensen met het verlies van je man, jullie papa. Het was altijd leuk om bij frank op de kamer te komen, daar heerste een opgewekte,vrolijke sfeer. Hij stond altijd open voor een babbeltje,was altijd goed gezind, was altijd dankbaar voor wat we deden! soms ging het al wel eens een dagje moeilijker maar dat is te begrijpen. Hij heeft een hele weg afgelegd,hij heeft tot de laatste dag gevochten. Hij had nog zo'n weg af te leggen... .

    Heel veel sterkte!
    Hanne, verpleegkundige

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Frank ,

    Wij hebben vanavond afscheid van je genomen ...
    We hebben je voor de laatse keer gezien , gevoeld ...
    Je voelde zo koud Frank ...
    Heb je mijn warme hand gevoeld jongen ?

    Het is zo wreed allemaal ...
    Jouw familie , zo wezenloos met zoveel eindeloos verdriet ...
    Zoveel vragen ... zonder antwoorden ...

    Het had allemaal niet mogen zijn ...
    Nog zoveel plannen ...
    Nog zoveel te doen ...

    En ik vraag me af ...
    Wie of wat heeft het recht om jou al die plannen te ontnemen ?
    Om al jou dromen zomaar stuk te slaan ...

    Op een avond als vanavond ...
    Beseffen we meer dan ooit ,
    Dat het leven zo fragiel is ...

    Hou mekaar maar stevig vast ...

    knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hey soulman,

    Nog een laatste blik op je blog....
    Nog een paar woorden...

    De laatste dagen ben je erg actief aanwezig in mijn hoofd... en dan komen er heel wat herinneringen naar boven.

    Als kind leerde ik je kennen als 'de schoonste jongen van Sint lenaarts'...Als 12-jarig meisje kwam ik dan ook vol bewondering kijken naar je rolschaatswedstrijden... Wat waren wij in het dorp trots op onze Belgische kampioenen...samen met groote brroer en kleine zus. Vol overgave rolschaatste je jezelf naar de gouden medaille.... je ging er helemaal voor!

    Later leerde ik je beter kennen op de 'bonte avonden' van Sint lenaarts en als muzikant van het jeugdkoor waar ik de solopartijtjes voor mijn rekening nam...Onze eerste muzikale samenwerking...'rein n'a changé'..
    Je nodigde mij en mijn zus uit om te komen zingen bij Toog en de Geurvreters... repeteren bij lies in Westmalle .. Het waren geweldige tijden!... Toen al leerde ik je gedrevenheid kennen...je liefde voor muziek...

    Dan kwam de periode van Ten 4 soul. Door jou leerde ik Wilson Picket, Otis Redding, James Brown, Aretha Franlin, Sam en Dave en vele andere soulartiesten kennen. Jou passie voor de soulmuziek werkte aanstekelijk.. Repetities in Zevendonk, Oostmalle, jaarlijks optreden in de Zandfluiter...Onze tour door Vlaanderen...onze eigen T-shirts...Je kreeg ons zelfs zover om te repeteren op zondagvoormiddag... Een fantastische periode in mijn leven om met zoveel gedreven muzikanten op het podium te staan waarvan jij een kopstuk was.

    Na Ten 4 Soul kwam SoulVanilla....onze kusttour. Soul- pop- en rockmuziek.. Samen eigen songs maken, de arrangementen die je voor mij hebt geschreven,... meedoen met de selecties van Ontdek de ster, Eurosong....Onvoorstelbaar hoe jij telkens genoot van elke nieuwe uitdaging... Elke keer opnieuw stond jij daar met volle overgave....en trok je ons mee in jou avontuur. Je ging er helemaal voor!
    Elke keer opnieuw geloofde jij in mij.... bedankt daarvoor,Frank! Hoe dikwijls heb je niet aan den toog gezegd :' Ik ben uwe ontdekker' en dan lachte je:..'Feitelijk zou je telkens 10% van je gage aan mij moeten geven..haha !'

    Toen brak de periode aan dat ik mama werd...de naam van mijn dochter...een dilemma...noemden we haar naar de dochter van Frank Stoffelen of naar de dochter van Mick Jagger...?

    Later zagen we mekaar alleen nog bij de Promsprojecten en bij de Night of the pops...Maar telkens was het heel leuk om je weer te zien! Leuk om je te horen spelen! Leuk om je te zien genieten op het podium!

    Toen hoorde ik van groote brroer dat je ziek was. Je liet aan mij weten: 'Niet zo erg... komt wel goed!'
    ..Tot ik je in februari zag en besefte hoe ziek je was....
    Ik schrok ervan te zien hoe moe je was na de repetitie...

    Hierna begon de echte strijd tegen je kanker. 6 weken lang keihard vechten...Niet opgeven...elke keer opnieuw hopen op een klein stapje vooruit... het was zo oneerlijk, Frank!
    ...en wij konden alleen maar toezien en je moed inspreken aan de zijlijn...
    Je hebt jezelf helemaal gegeven...zoals je in alles deed....Je had nog zoveel plannen...je wilde nog zoveel doen....

    Gisteren heb ik je nog even gezien... daarna zijn we met groote brroer gaan repeteren voor morgen...
    Het was een vreemd gevoel... repeteren voor je afscheidsviering...
    We hebben we nog heel lang nagepraat over jou...en dat deed deugd..
    Je zit zo in ons hart ,Frank!

    We gaan je heel hard missen,soulman...
    ...'I say a little prayer for you'...
    Zoen,
    Véronique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, heel mooi Veronique... Chapeau voor wat jullie morgen gaan doen! Het zal niet gemakkelijk zijn, maar o zo mooi...

      Het was gisteren idd een rare avond. Maar alle herinneringen die zijn opgehaald, en gevoelens die werden uitgesproken, hebben ongetwijfeld iedereen enorm deugd gedaan...

      Danielle x

      Verwijderen
    2. Ik zou het niet mooier kunnen zeggen Veronique, maar vooral "Je zit in ons hart, Frank" vat alles samen, en hij zal daar altijd blijven!
      Gisteren was inderdaad een rare avond, maar je voelde gewoon de aanwezigheid van de Frank. En als hij ons gisteren bezig gehoord en gezien heeft weet ik zeker dat zijn typisch mooie lach op zijn gezicht is verschenen...
      groetjes

      Luc en Denise

      Verwijderen
  28. En Frank kreeg het allermooiste afscheid ooit ...

    En dit alleen dankzij het 'fantastische team' dat achter hem stond !!!

    Het was subliem ...

    Eigenlijk zijn er geen woorden voor ... zó waardevol !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hey Frank,

    ik weet zeker dat je gister alles goed in de gaten
    hebt gehouden,
    mss heb je er wel mee voor gezorgd dat alles goed is verlopen.
    Je stond er ten slotte middenin...
    Hoe moedig en emotioneel iedereen aanwezig was
    kan alleen maar bevestigen hou graag men je zag.
    De nababbel was hartverwarmend en sommigen hun haar
    lag al overhoop na een paar pintjes.
    Je was erbij op het "feestje" en zo wou je het ook.
    De meesten zijn met een glimlach buiten gegaan omdat
    het goed voelde.
    Waar je nu ook bent Frank,
    Je moet niet teveel stoefen en reclame maken over
    deze geladen dag want dat kunnen we niet meer aan.
    Het was voor jou,Frank Stoffelen, voor jou... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Speciaal voor Frank,

    Er is een leegte nu je er niet meer bent

    Ik ben hier, jij bent daar
    Speel maar veel op je gitaar
    Ze zullen er van genieten daar
    Geef maar plankgas en maak je plannen waar
    Je zal je niet vervelen daar

    Inge

    BeantwoordenVerwijderen