Welkom


Welkom op mijn blog.
Een dagelijks medisch verslag over mijn gezondheid vind je hier niet.
Wel een kijkje op hoe ik mijn ziekte probeer te benaderen.
Aarzel niet om dat zelf ook te doen.
Frank

vrijdag 6 april 2012

Stapjes

Het is me wat, opstaan na een nachtje 'geleid slapen'. De opgespaarde hoest van de voorbije nacht staat ongeduldig te wachten, maar natuurlijk kan het tankje zuurstof die toevloed van rochels en slijmen niet aan. Gevolg: kortademigheid, paniek en een ellendig gevoel.

Zo voelde ik me vandaag: ellendig, niet in staat om de strijd te leveren die ik moet vechten. Ik bleef onrustig en na veel voorzichtige spuitjes, kwam deze namiddag de mix: een grote dosis morfine en een sterk slaapmiddel.
In heel Turnhout heeft men me horen ronken, denk ik.


Ik voel me wat suf, maar het ellendig gevoel is even weg. En daardoor kan ik toch weer wat vooruit, en dat blijf ik hoognodig hebben.
Stapjes om vooruit te komen,
hoe klein ook,

hoe moeilijk ook,
maar hoe belangrijk misschien ook...

'n suffe Frank

O ja, voor alle vaste bloglezers: vandaag is Grooote Brrroer Marc jarig!
Een dikke proficiat! Verras hem deze keer zelf maar eens met enkele leuke tussenkomsten!

9 opmerkingen:

  1. Frank, al zijn de stapjes toch nog maar klein, blijven stappen, ze zullen zeker en vast groter worden. Daar ben ik zeker van.
    weet op tijd te zeggen wanneer ik die wandelschoenen moet brengen om naar Retie te stappen :-)
    Gr. Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verdorie toch ... suffe Frank !
    Als je dan 's nachts eens goed slaapt , dan laten ze je 's morgens weer niet gerust , die 'voze' hoestbuien !!! Wat moet dat deprimerend werken Frank ! Gelukkig dat de dokters dan een 'ronk-medicijn' tevoorschijn toveren , zodat je toch even kan genieten van je welverdiende rust !!!
    Hopelijk gunnen de paashazen je de volgende dagen wat minder fluimen en rochels , en wel weer wat tijd om te bekomen ... inderdaad Frank , die minuscule kleine stapjes vooruit zijn toch zo belangrijk voor de moraal he ....
    Daarom , een vraagje aan de paashaas .... sluip vannacht stiekem Frank zijn kamer binnen , en neem alle rochels en fluimpjes mee , en geef hem een reuze groot paasei , met heerlijke 'zuurstof en heel veel goed gevoel' !!!
    Dank je paashaas !!!

    Knuffie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaba Broer,
    veel leuk om steeds de blogmoeite te doen.
    Toch de controle wille houden over alles...
    Vorm van autisme...
    Ik heb da en ons Pa zal ok ni vlug zijn potlood scheef legge...
    Zit in de genen dus...
    Suf = moe van geest volgens Van Daele.
    Na het ronken mss wa uitgeruster, wil zegge minder moe,
    niet suf = clean van geest
    Vandaar de poepheldere blogs...
    Ben al dikwijls fier op je geweest,zonder veel woorden
    maar hoe je dit alles draagt geeft me dagelijks kippevel...
    Annemie heeft vanmorgen vroeg al mijn verjaardagskroontje opgezet.
    Twas wel XXL maar het paste waarvoor veel dank...x
    Frank,als je wil vliegen heb je vleugels nodig...
    aub adem je adem...
    Ik zie je zo graag
    Grooote Brrroer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Frank,

      een 'rustige' nacht gewenst en morgen alweer een nieuwe dag met een klein stapje verder !?

      We duwen mee !!

      An en Joris

      Verwijderen
  4. Frank,

    Je bent de laatste tijd al meermaals over je grenzen moeten gaan. Telkens moet je hiervoor heel diep gaan maar telkens opnieuw slaag je er weer in om toch weer te nodige moed te vinden om door te gaan. Chapeau man ! Hopelijk zijn je batterijen vandaag nog wat extra opgeladen met zonne-energie.
    Blijf er voor gaan Frank !
    Groeten,
    A&W

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Frank
    Ik heb je blog gelezen.
    Hier word ik stil van.
    Een mens maakt plannen …. heel divers.
    Wanneer ik weer eens langs jullie huis fiets
    denk ik aan jullie plannen.
    Die zijn anders, niet zo ruim
    heel nabij, heel intens
    tot in de essentie herleid.
    Stap voor stap

    Annelies en Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb gewoonlijk weinig problemen om woorden te vinden, teksten te schrijven...maar na het lezen van jouw blog en de reacties hierop kan ik alleen maar in stilte zoeken naar woorden. Jouw moed is onbeschrijfelijk en ik ben er zeker van dat jouw moed en de moed van de mensen rondom jou je zullen helpen om die stap na stap te nemen, langzaam dat wel maar in ieder geval zeker!
    Guy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag staat de tijd even stil
    Vandaag weet ik niet eens of ik het nog allemaal wel begrijpen wil
    Vandaag wil ik niets horen over God, engelen en geloof
    Vandaag voor mij geen lamme teksten van een of andere zweverige filosoof.
    Vandaag voel ik me zo klein, zo onmachtig en zo boos
    Vandaag wordt ik weer geconfronteerd met dat wat we noemen "het leven", het is zo broos.
    Vandaag ben ik alleen maar stil
    Vandaag is er maar een ding dat ik wil
    Een eind aan al dit verdriet en al die pijn.
    Vandaag wil ik niets ,
    alleen maar even ‘niet ziek meer zijn’ …

    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Frank, volhouden man, je bent een vechter, je broer schreef het ook al en wij hebben het in het verleden zelf ook ondervonden. Als je ergens voor ging, werd er geen half werk geleverd. En je was sterk! Gebruik dat doorzettingsvermogen nu ook. Elke stap vooruit, hoe klein ook, is er één vooruit. Als wij je, zoals bij het fietsen, even uit de wind konden zetten, zouden wij het met volle overgave doen. Maar je zal zelf toch ook moeten blijven trappen. Wij duimen voor veel "wind-af"

    Chris en Ann

    BeantwoordenVerwijderen